[wikimedia sajtokozlemenyek] Január 15. - Wikipédia nap.

wmm-sajto sajto at lists.wikimedia.hu
2013. Jan. 10., Cs, 17:48:06 CET

Január 15-én ünnepli a világ wikipédia-közössége a Föld legnagyobb és
egyetlen multikulturális enciklopédiájának 12. születésnapját.

 Az évfordulóról világszerte különböző eseményeken emlékeznek meg a
Wikipédia szerkesztői és felhasználói. A Magyar Wikimédia Egyesület
szervezésében a magyar wikipédisták január 15-én, 18 órai kezdettel
Budapesten, az Oktogon Bisztróban ünnepelnek.

 A Wikipédia a világ egyetlen multikulturális enciklopédiája 271 nyelven
érhető el. A különböző nyelvi változatok közül a szócikkek és a szerkesztők
számát tekintve legnagyobb az angol nyelvű Wikipédia, szócikkeinek száma 4
millió 136 ezer. De a német (1490000), francia (1320000), holland (1127000)
valamint az olasz (1001000) Wikipédia szócikkeinek a száma is meghaladja az
egymilliót. Összességében a Wikipédiát (minden nyelvi változatát figyelembe
véve) óránként 24-25 millió olvasó keresi fel.

 A magyar nyelvű Wikipédia a szócikkek számát tekintve a nyelvek
sorrendjében a huszadik. Jelenleg 231 877 szócikket tartalmaz. Lapjait
átlagosan óránként 69 ezer látogató olvassa. Új szócikkek írásában, és a
meglévők megbízhatóságának, színvonalának folyamatos javításában 2052 aktív
szerkesztő működik közre.

Hajdu Kálmán

Wikimédia Magyarország Egyesület.
--------- következő rész ---------